fredag 6 april 2012

Påsk give away!

Äntligen! Högskoleprov och annat som jag lagt mycket tid på är äntligen klart. Nu är jag hos mina föräldrar och  har tagit påsk. 
Jag tänkte bjuda på ett påskägg till er!


Först till det roliga: Vad finns i ägget?
Vinst 1: 
Ett garn från hemtex, (av PET-flaskor!) och våriga virknålar i klara färger (5, 6, 7, 8 och 10 mm)

Vinst 2: 
Ett tygpacket med två blommiga tyger och roliga trekantsknappar i tillhörande färg. 

Vad behöver ni göra för att ta del av denna tävling? 
Jo,det hela är väldigt enkelt. 

Det ni behöver visa mig är ert bästa Återbruks-tips! 
Kommentera här nedan, gärna med en länk om ni gör ett inlägg på er blogg. Har ni ingen blogg, eller föredrar att maila detta till mig görs det på: spork.nordin@gmail.com

Jag vill ha era bästa exempel på återbruk senast den 20/4. 
Om jag får er tillåtelse kommer jag då göra en presentation av alla bra tips här på bloggen så att alla kan ta del av dem. 

Lycka till, och sprid gärna vidare detta så att vi kan dela med oss av bra återbruk! 

2 kommentarer:

  1. sy kläder av gamla påslakan är alltid kul. Inte så originellt kanske, men det är vad jag gör :-)De små tygresterna går till pyssel på skolan/förskolan.

    Ett annat tips är att regelbundet besöka grovsoprummet, där gör man massor av fynd!

    SvaraRadera
  2. Som du vet så har jag många återbrukstips ;-)
    Men ett kul är att virka av videoband. JAg virkade en korg för längesen, men den har tyvärr blivit obloggad. Men det känns som ett väldigt bra återbruk tycker jag :-) O det e lättare att virka i det om man har en virknål i bambu eller trä.
    Vilka fina vinster du har i din utlottning! Båda två skulle göra mig glad :-)
    (Det röda tyget var ju hur sött som helst)

    SvaraRadera